Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2014

IF YOUR WORLD IS A ROCK, DON'T STEAL MINE.. !!

Is that how you see your world.. ?

Hard and dry..

I here watch you try..

dancing with other's mind,

Singin' loudly a bloody song,

Pretend like you're able to fly..

Reaching only a cloudy sky

Let me tell you this..

yet you ain't a bird..

Nor a jerk..

(or you are a jerk)

Here..

Where you stand is fullfilled with the bliss.

Take your part, i'll take mine..

None of yours will satisfy my mind

My passion is absolutely not yours

My desires will become my only ones

The more you brag me,

the more you hit yourself.

You might be a mountain

Then i am so proud, as a rock

Or the opposite of us

Become to each other.

FINDING A SHAPE

So this is called a world

Since i am able to capture it

I never stop.

Capture, capture, and capture

More and more..

Then i am stuck on imagining.

The whole things.

At once, i tried to move forward..

Then i stepped backward.

When will the time come up.. ?

You know, stop imagining

Start to create, make a shape, build, have a fab. Life

Then..

Spread of everythings..

Oh shit man..

Now i am up to get bragging.

Someone should stop this sick baloney..

Remind her, she was a honeybunny..

PAPER TOWNS

MORNING.
With a bag in each hand, i paused for a moment outside the van. Starring at her. “ well. It was a helluve night.” I said finally.

“come here.” She said. And i took step forward. She hugged me and the bags made it hard to hug her bag, but if i dropped them i might wake someone. I could feel her on her tiptoes and then her mouth was right up against my ear and she said, very clearly “ i. Will. Miss . hanging. Out. With. You.”
“you don’t have to,” i answered aloud. I fried to hide my disappointed. “if you don’t like them anymore,” i said, “just hang out with me. My friends are actually, like, nice.”
Her lips were so close to me that i could feel her smile. “ i’m afraid its not possible.” She whisperred. She let go then, but kept looking at me, taking step after step backward. She raised her eyebrows finally, and smiled. And i believed the smile. I watched her climb up a tree and then lift herself onto the roof outside of her second-floor bedroom window. She jimmied her window open a…

SONG OF MY SELF

Unsrew the locks from the doors ! Unscrew the doors themselves from the jambs !!
You shall no longer take things at second or third hand. Nor look through the eyes of the dead, Nor feed on. The spectres in book.
I tramp a perpetual journey All goes onward and outward.. And nothing collapse.
And to die is different.. From what anyone supposed and luckier.. If no other in the world be aware, i sit content. And if each and all be aware, i sit content.
I bequeath my self to the dirt to grow, From the grass i love.
If you want me again, Look for me under your bootsoles. You will hardly know who i am or what i mean. But i shall be good health to you nevertheless. And filter and fibre your blood.
Failing to fetch me at first, Keep encouraged, Missing me one place, Search another.. I stop somewhere waiting for you.

(walt whitman)

PAPER TOWNS

ANDROID VS WINDOWS PHONE

Vs


Hey dude... 

Hari ini pingin posting tentang smartphone ah..
(warning : this is my opinion as a user.. Kalo salah/gak setuju soal reviewnya, silahkan.. !!)

Well..

Udah gak asing lagi sama yang namanya smartphone donk ya.. ?

HAPPY VESAK 2558

horaaaayyyy.... !!!

Hari ini adalah hari libur nasional..

Umat Buddha sedang merayakan hari raya waisak, hari ulang tahun Buddha gautama..

Saya gak akan cerita tentang sejarah waisak/vesak sih..
Karena saya yakin kalian lebih pandai mengooglenya..  (bahasa macam apa ini)

Kali ini saya cuma pingin cerita tentang masa-masa sekolah, dimana teman-teman saya itu memiliki agama yang berbeda-beda.

Sejak saya sekolah dasar hingga SMU, hampir semua teman sebangku itu bukan beragama Islam.
Ada katolik, ada yang Buddha, Hindu, Kristen Protestan.
Yess.. Saya tumbuh besar dilingkungan yang sangat beragam,
Bahkan keluarga sendiri juga beda-beda agama.
Jadi buat saya perbedaan itu hal biasa.
Ingat suatu ketika saat masih anak-anak,
Di suatu periode yang sama, saya ikut sekolah minggu (pada hari minggu) dan ikut TPA pada hari selasa dan kamis.

Ada enaknya sih punya teman-teman yang berbeda,
Saat kami merayakan hari raya keagamaan, kami bergantian saling mengunjungi.
Makan..makan..
Hehehehe..

Beruntung sekali s…

GONJANG GANJING POLITIK INDONESIA

Peringatan.. !!
"Postingan ini tidak dijamin kebenaran isinya, ya cuma iseng-iseng nulis aja, jangan mudah percaya mbak miminnya, kadang dia bukan manusia - bukan hacker, tapi mbak miminnya langsung"
Baiklah..
Gonjang - ganjing politik..
Wuich, judulnya mah serius dan seolah-olah paling tahu dunia politik ya.. ? Jangan salah... !! Yang nulis ini, gak paham soal politik. Apalagi terjun ke dunia politik. Enggak sama sekali..
Lhaaaa... Terus kenapa judulnya sok iye.. ?

SERBA SERBI CAT MINYAK

Hallo thereee....
Mumpung lagi ada mood buat ngeblog, so saya pingin ngeshare sedikit hal yang saya tahu tentang cat minyak..
Hmmm.. Ada yang hobbi ngelukis.. ?
Bagi yang hobbi ngelukis ada baiknya menyimak postingan ini, (walaupun saya yakin kalian sudah pada tahu..) hihihi..
Baiklah.. Mari kita mulai ngomong basa basinya..

MARAKNYA KASUS PEDOFILIA

Tulisan ini hanya sebuah opini saja dari saya, bukan informasi yang luar biasa.. Jadi reaksinya cukup biasa saja..
Oke.. ?
Baiklah.. Diawali dengan...

Hampir setiap hari, portal berita online, media televisi memberitakan tentang kasus kekerasan seksual.
Berita tentang anak remaja yang diperkosa secara beramai-ramai hingga kasus pedofilia.

THE FAULT IN OUR STARS

THE FAULT IN OUR STARS

Hmmm... Pas baca judulnya penasaran banget buku ini tentang apa sih sebenarnya.
Saking penasarannya akhirnya saya memutuskan untuk download e-booknya.
Namanya juga gratisan yah.. ? Halaman e-book yang hanya 10 halaman saja.. 😁
Setelah saya baca semuanya (10 halaman saja), saya makin penasaran sama isinya.
Untung awal bulan (tanggal gajian) sudah dekat, akhirnya dengan menutup mata, menutup telinga dan menghindari melihat scan harganya, saya memutuskan untuk membayar pada mbak kasir.

Yes.. I got the fault in our stars by john green..